معرفی 8 نوع مختلف میلگرد آلیاژی

معرفی 8 نوع مختلف میلگرد آلیاژی

در این مقاله از کیان متال قصد داریم تا شما را با میلگرد آلیاژی آشنا کنیم. تعریف خود آلیاژ و میزان استحکام آن، انواع میلگرد آلیاژی و کاربردهای آن و 8 نوع آن ازجمله مطالبی است برایتان شرح می‌دهیم

تعریفی از آلیاژ و میلگرد آلیاژی

برای اینکه میلگرد آلیاژی را خوب بشناسید لازم است که ابتدا بدانید خود آلیاژ چیست و چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد، میزان استحکام و مقاومت آنچه قدر است و… درواقع آلیاژها ازجمله فلزاتی هستند که متشکل از ترکیب دو یا چندین فلز هستند و بدین گونه ساخته می‌شوند. برای مثال آلیاژ برنج متشکل از ترکیب مس و روی می‌باشد. آلیاژها همیشه از ترکیب فلزها ساخته نمی‌شود یک مثال بارز فولاد است که از ترکیب کربن و آهن ساخته می‌شود. از نظر استحکام و سختی آلیاژ نسبت به فلزها برتر هستند. نمونه آن هم فولاد است که مقاومت بالاتری نسبت به آهن دارد. استفاده و کاربرد آلیاژها سابقه طولانی دارد. سالهاست که از آلیاژها به خاطر مزیت‌ها و مقاومتی که دارند استفاده می‌شود. که امروزه آلیاژها رونق بیش‌تری را پیدا کرده‌اند و در بسیاری از ساخت‌وسازها و…به کار گرفته می‌شوند.

میلگرد آلیاژی – خصوصیات و ویژگی‌های آلیاژها

میلگرد آلیاژی ویژگی‌ها و خصوصیت‌های متنوعی را دارد که در افزایش بهره‌گیری از آن‌ها تأثیر بسزایی داشته. درواقع ویژگی‌ها و خواص هر چیزی میزان استفاده و به کار بردن از آن را تعیین می‌نماید. آلیاژها در مقابل خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت مطلوبی دارند. از مهم‌ترین خواصی که دارند دوام بالای انهاست درواقع آلیاژها مدت‌زمان طولانی دوام دارند. آلیاژها هم چنین دارای خواص الکتریکی و مغناطیسی هم است. مقاومت بالا در برابر حرارت و گرما از دیگر خواص آلیاژهاست. با این توصیفات متوجه شدید که چرا آلیاژها انقدر در عرصه‌های مختلف به‌کاربرده می‌شوند. همان‌طور که گفته شد معمولاً آلیاژها را از ترکیب چند فلز می‌سازند. یکی از دلایل کاربرد بالای آلیاژها این است که خصوصیات فلزات را حفظ می‌کنند و این ارزش آلیاژها را بالا برده است.

معرفی 8 نوع مختلف میلگرد آلیاژی

8 نوع میلگرد آلیاژی

میلگرد آلیاژی انواع مختلفی دارند در وب‌سایت گروه صنعتی کیان متال این 8 نوع برای فروش موجود می‌باشد. کافی است برای سفارش و یا استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • میلگرد ترانس
  • میلگرد CK45
  • میلگرد Mo40
  • میلگرد 70CR2
  • میلگرد ساده
  • میلگرد St37
  • میلگرد St52
  • میلگرد CK60

انواع آلیاژها را بشناسید

انواع مختلفی از آلیاژ وجود دارد. از انواع آلیاژها می‌توان به فولاد، طلای سفید، برنج، الکتروم، نقره استرلینگ و… اشاره نمود. تمامی این آلیاژها خواص و قابلیت‌های ویژه خود رادارند و از ترکیبات مختلف ساخته می‌شوند. اما پرکاربردترین و معروف‌ترین آلیاژ موجود فولاد است فولاد آلیاژیست که از ترکیب آهن با کربن ساخته می‌شود که با از عناصری مثل نیکل و کبالت در ساختش به کاربر می‌برند این عناصر کیفیت فولاد را افزایش می‌دهند. مثل استحکام و مقاومت کششی

قصد داریم تا ابتدا میلگرد و انواع آن را برایتان شرح دهیم تا بعدازآن موضوع اصلی یعنی میلگردهای آلیاژی بهتر بشناسید. همان‌طور که میدانید میلگردها از پرکاربردترین محصولاتی هستند که در عرصه‌های مختلف ساخت و ساز استفاده می‌شوند. اگر میلگرد کشف نمی‌شد هیچ‌گاه انسان نمی‌توانست به چنین پیشرفتی در عرصه ساخت‌وساز و عمران دست یابد. با به‌کارگیری میلگردها در صنعت ساختمان‌سازی، و صنایع دیگر بشر توانست در این زمینه آن‌قدر پیشرفت کند که به ساخت برج‌ها و پل‌ها و سازهای عمرانی نوین و… دست یابد. دولت‌ها برای تولید و یمن میلگردها اهمیت ویژه‌ای قائل‌اند چون همه در زمینه‌های عمرانی و سازهای و هم صنایع فولادی و…. این میلگردها هستند که به‌کاربرده می‌شوند هرچه قیمت آن‌ها افزایش یابد قیمت محصولات یا سازهایی که با میلگرد ساخته می‌شوند افزایش می‌یابد.

معرفی 8 نوع مختلف میلگرد آلیاژی

شاید شما عزیزان فکر کنید که میلگردهای آلیاژی همان میلگردهای معروف آج‌دارند که در ساختمان‌ها به کار می‌روند. اما میلگردهای آلیاژی کاملاً با میلگردهای آج‌دار یا ساختمانی متفاوت‌اند. به‌طورکلی میلگردهای فولادی به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند. میلگردهای آلیاژی و میلگردهای غیر آلیاژی که خود این دو شامل انواع مختلف هستند و روش تولید خاصی دارند. میلگردهای آلیاژی ازنظر وزنی و حجمی سنگین‌تر از میله‌های ساختمانی می‌باشند و کاربردهای بیش‌تری نسبت به آن‌ها دارند.

میلگرد آلیاژی چیست؟ تولید میلگرد با روش آلیاژی

موضوع اصلی مقاله میلگرد آلیاژی است. میلگردهای آلیاژی را با نام میلگردهای فولادی هم می‌شناسند. این میلگردها کاملاً با میلگردهای ساختمانی (غیرآلیاژی) تفاوت دارند. به میلگردی آلیاژی گویند که از فولاد آلیاژی ساخته شده باشد که معمولاً میلگردهای ساده می‌باشند. میلگردهای غیر آلیاژی به میلگردهای گویند که در ساخت آنها از فولادی غیر آلیاژی استفاده می‌شود مثل میلگردهای آج دار. باگذشت زمان و گسترش علم و تکنولوژی میلگردهای جدیدتر ساخته شد که هر کدام در صنایع مختلف به‌کاربرده می‌شد.

تفاوت میلگردهای آلیاژی با میلگردهای غیر آلیاژی

میلگردها در دودسته آلیاژی و غیر آلیاژی تفاوت‌هایی نسبت به یکدیگر دارند. میلگردهای آلیاژی خواص بیش‌تر و بهتری را نسبت به دیگر میلگردها دارند. میزان کربنی که دارند، طریق ذوب و سختی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این میلگردهاست.

میلگردهای آلیاژی در کل دودسته‌اند. کم آلیاژ و پر آلیاژ. میله یا فولادی که دارای کم‌تر از ۸ درصد عناصر آلیاژی باشد فولاد کم آلیاژ نامیده می‌شود، و فولادی که دارای بیش از 8 درصد عناصر الیاژی درون خودش باشد، به‌عنوان فولاد یا میله پر آلیاژ نامیده می‌شود.

معرفی 8 نوع مختلف میلگرد آلیاژی

میلگردهای آلیاژی و نوع آلیاژ به‌کاررفته در آن‌ها

کروم دار: میلگرد آلیاژی کروم دار همان‌گونه که از نامش مشخص است از مقدار زیادی کروم ساخته‌شده. برای ساخت چنین میلگردی، کروم را داخل آهن ذوب‌شده می‌ریزند. ضدزنگ بودن مهم‌ترین خاصیت کروم است. به هر میزان که درصد کروم در ساختار میلگرد بیش‌تر باشد، آن میلگرد نیز مقاومت بیش‌تری در برابر زنگ‌زدگی خواهد داشت. از میلگرد آلیاژی کروم دار استفاده‌های بسیاری در صنایع مختلف می‌شود با توجه به خاصیت ضدزنگ بودن این نوه میلگردها فروش بسیار زیادی را به خود تخصیص داده‌اند. میلگرد M040 و 70CR2 و CK45 ازجمله میلگردهای کروم دار هستند. این نوع میلگردها در پروژه‌های حساس صنعتی که دوام و استحکام میلگرد و هم چنین مقاومت کششی بالا نیاز است استفاده می‌گردند.

میلگردهای آلیاژی وانادیوم دار: میلگردهای آلیاژی وانادیوم دار از دیگر میلگردهایی است که در آن درصدی از وانادیوم در ساخت آن‌ها به کار می‌رود. وانادیوم از عناصری است که از بزرگ شدن دانه‌های فولاد جلوگیری می‌کند. وانادیوم با کنترل بزرگ شدن دانه‌های فولاد، و مقاومت و سختی که به وجود می‌آورند. اگر در ساخت میلگردها درصد بالایی وانادیوم به کار گرفته شود میلگردهای بسیار مقاومی را ایجاد می‌کنند که استحکام بی‌نظیری را خواهند داشت.

معرفی 8 نوع مختلف میلگرد آلیاژی

میلگردهای آلیاژی تنگستن دار: میلگردهایی که دارای درصدی از تنگستن باشند جز میلگردهای تنگستن دار محسوب می‌شوند. تنگستن این قابلیت را دارد تا سختی و مقاومت را در میلگرد افزایش دهد. از جمله محصولاتی که در آن‌ها از این میله به کار می‌رود می‌توان به تیغه، مته و…. اشاره نمود. وانادیوم با انجام فعالیت‌های شیمیایی مطلوب و ایجاد ثبات در آنها سختی و مقاومت بالایی را در میله‌ها ایجاد می‌کند. همان‌گونه که در طول روز می‌بینید مته‌ها با چه قدرتی کار می‌کنند.

میلگردهای آلیاژی منگنز دار: نوع دیگر از میله‌های آلیاژی را با درصدی از منگنز ساخته می‌شود که به آن میلگرد آلیاژی منگنز دار گفته می‌شود. منگنز که در ساختار میلگرد استفاده می‌شود باعث افزایش استحکام و سختی آن میله می‌شود.

میلگردهای آلیاژی کبالت دار: میلگردهای که در آن‌ها کبالت به کار می‌رود از سختی بالایی برخوردارند. کبالت داخل میلگرد باعث می‌شود که جلوگیری از تشکیل ذرات آستنیت جلوگیری شود و سختی میله را در دماهای بالا و حرارت زیاد تغییر نمی‌دهد. به‌منظور اینکه سختی و مقاومت میلگرد کبالت دار بیشتر شود، مقداری از تنگستن هم به آن اضافه می‌شود.

میلگردهای آلیاژی نیکل دار: در بسیاری از میلگردهای آلیاژی از نیکل استفاده می‌شود. نیکل باعث افزایش مقاومت میلگرد می‌شود. هم‌چنین با به‌کارگیری نیکل میزان شکل‌پذیری میله را افزایش می‌دهد از میلگردهای نیکل دار در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. جلوگیری از زنگ‌زدگی و خوردگی میله‌ها ازجمله خاصیت‌های میلگردهای نیکل دار است. مفتول شدن سختی بالا و…. همه این‌ها باعث رغبت بسیاری از صنایع در استفاده از میلگردهای آلیاژی نیکل دار شده است.

میلگردهای آلیاژی مولیبیدن دار: مولیبدن مزیت‌هایی زیادی به میلگرد اضافه می‌کند به همین خاطر در ساخت میلگردهای قوی و مقاومت در برابر خوردگی از مولیبدن استفاده می‌کنند. معمولاً ۰.۲ تا ۰.۵ درصد مولیبدن به میلگردها اضافه می‌شود. مولیبدن باعث مقاومت بالا، دوام بالا و… میلگردها می‌شود.

لیست قیمت روز میلگرد آلیاژی – اگر می‌خواهید قیمت روز میلگردهای آلیاژی برای خرید داخلی و صادراتی را داشته باشید با کارشناسان فروش گروه صنعتی کیان متال تماس بگیرید.

معرفی 8 نوع مختلف میلگرد آلیاژی

در این تصویر مهم‌ترین عناصری را که در ساخت آلیاژها به‌کاربرده می‌شوند را نشان داده‌ایم. در ساخت میلگردهای آلیاژی معمولاً درصدی از این عناصر به‌کاربرده می‌شود که با توجه به این میران خاصیت‌هایی ویژه برای هر میلگرد ایجاد می‌کنند.

با ویژگی‌های خود آلیاژ، انواع میلگردها، دسته‌بندی میلگردهای آلیاژی و تفاوت آن‌ها با سایر میلگردها آشنا شدید. میلگردهای آلیاژی را در ساخت دستگاه‌های کوچک و مقاوم مته‌ها، تیغه و… صنایع ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی و دیگر صنایع به‌کاربرده می‌شوند

مقاومت بالا، شکل‌پذیری، مفتول شدن، مقاومت در برابر خوردگی و ضد زدگی و هزاران مزیت دیگر سبب شده تا میله‌های آلیاژی در اکثر صنایع به کار گرفته شوند

معرفی 8 نوع مختلف میلگرد آلیاژی

خرید میلگرد آلیاژی از کیان متال

برای خرید میلگرد آلیاژی شرکت‌ها و کارخانه‌ها زیادی در ایران فعالیت می‌کند. میلگردهای آلیاژی ساخت داخل هرساله مقدار زیادی سودآوری از صادرات را نصیب کشورمان می‌کنند. این یعنی کشور ایران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگردهای آلیاژی است که علاوه بر تأمین نیاز داخل در امر صادرات هم پیشرو می‌باشد. یکی از باسابقه‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های تولیدی میلگردهای آلیاژی شرکت بزرگ کیان متال است. این شرکت با به‌کارگیری مرغوب‌ترین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات روز دنیا، کارکنان و مهندسین حرفه‌ای و باسابقه توانسته درمیان برترین تولیدکنندگان میلگردهای آلیاژی کشور قرار گیرد.

میلگردهای M040,CK45,70CR2,CK60 و…. در این شرکت تولید و بازار ارائه می‌گردد. در ساخت تمامی محصولات سعی شده تا تمام مراحل و اصول فنی ساخت رعایت گردیده و محصولات باکیفیت و کم نقص تولید شود.

این شرکت می‌تواند نیاز تمام صنایع و مشاغل را نسبت به میلگردهای آلیاژی در انواع مختلف و …را تأمین کند. تولید محصول در کوتاه‌ترین زمان و دسترسی آسان جهت تأمین به‌موقع محصول نهایی از دیگر مزایای کیان متال می‌باشد.

برای خرید میلگرد آلیاژی با کارشناس فروش ما تماس بگیرید

برتـرین تولیدکننده میلگـردهای پولیـشی. سنگ خورده (سایز دقیق). بلبرینگ خور

📞 تلفن تماس: 36466097-021

📞 تلفکس: 36466097-021

📱تلفن همراه: 09127958320 (مهندس شکوهی)